مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 دی 1402 ساعت 12:502024-01-07اقتصادي

واکسیناسیون 668 هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در شازند


رییس اداره دامپزشکی شازند از واکسیناسیون 668 هزار و 380 نوبت سر از دام های این شهرستان علیه بیماری های دامی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

- ایسنا/مرکزی رییس اداره دامپزشکی شازند از واکسیناسیون 668 هزار و 380 نوبت سر از دام های این شهرستان علیه بیماری های دامی از ابتدای سال تاکنون خبر داد.

رضا معینی مقدم در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با همت دامپزشکی شهرستان شازند و همکاری بخش خصوصی از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 668 هزار و 380 نوبت سر دام سبک و سنگین علیه بیماری های مختلف دامی از جمله تب برفکی، شاربن، تب مالت و هاری ایمن سازی شده اند.

وی ادامه داد: در این مدت به منظور شناسایی دام های راکتور مثبت سل از تعداد 636 رأس دام سنگین تست این بیماری گرفته شده که چهار رأس دام مخزن این بیماری شناسایی و معدوم سازی شده اند.

معینی مقدم اضافه کرد: طی این مدت همچنین عملیات تست سرمی بروسلوز یا تب مالت جهت شناسایی دام سنگین راکتور مثبت بر روی 598 رأس دام انجام گرفته که در این خصوص یک رأس دام سبک مخزن این بیماری شناسایی و حذف شد.

رییس اداره دامپزشکی شازند در ادامه از انجام پنج هزار و 304 مورد بازرسـی بهداشتی از واحدهای تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خبر داد و افزود: در ابتدای سال جاری 19 هزار و 278 کیلوگرم انواع فرآورده خام دامی غیر بهداشتی شامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسیناسیون 668 هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در شازند

واکسیناسیون 668 هزار نوبت سر دام سبک و سنگین در شازند