مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 دی 1402 ساعت 19:552023-12-27سياسي

ناگفته های خواهر شهید همت از عشق مادر به ابراهیم


خواهر شهید حاج محمدابراهیم همت، خواهر شهیدی که 40 سال است غم فراق برادر را می کشد، بانو همت حال و هوای زمان شهادت برادر و غوغای خانه و شهر را توصیف می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، حضرت ام ‏البنین، یکی از مادران برجسته تاریخ است که زندگی او مالامال از عشق به ولایت و امامت ‏بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب چون عباس بن ‏علی(ع) بسیار موفق بوده است.

در تقویم رسمی کشور، روز 13 جمادی الثانی، سالروز وفات بانوی بزرگ اسلام حضرت ام البنین(س)، به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شد؛ روزی که یادآور بردباری و استقامت مادران و همسران شهدای مسلمین از صدر اسلام تا امروز است.

مادران شهید، همان سروهای صبور و استواری هستند که عاشقانه و بی توقع و با دست های مهربان خود، فرزندنشان را برای دفاع راهی جبهه می کردند و جگرگوشه خود را در معرض خصم دشمن قرار می دادند و چه شهامتی از این بیشتر که این مادران دلاورانی هستند در قامت یک زن اما با روحی سراسر از مردانگی.

شاید نقش زنان به ویژه مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا در تاریخ جنگ تحمیلی و دوران ایثار و فداکاری مردم ایران کمتر از نقش شهیدان نباشد.

ضمن اینکه بسیاری از بانوان به عنوان رزمنده و پشتیبانی جنگ در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از 6 هزار نفر از آنان به شهادت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناگفته های خواهر شهید همت از عشق مادر به ابراهیم

ناگفته های خواهر شهید همت از عشق مادر به ابراهیم