مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 16:402023-12-23دانش

این هوش مصنوعی می تواند زمان مرگ و اتفاقات آینده را پیش بینی کند


آیا هوش مصنوعی می تواند مرگ و اتفاقات آینده ما را پیش بینی کند؟ دانشمندان یافته های جالبی در این باره دارند که در ادامه می خوانید.

- آیا هوش مصنوعی می تواند مرگ و اتفاقات آینده ما را پیش بینی کند؟ دانشمندان یافته های جالبی در این باره دارند که در ادامه می خوانید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، گجت نیوز نوشت: محققان دو دانشگاه کپنهاگ و نورث ایسترن، از ایجاد مدل های ترانسفورماتور مانند ChatGPT خبر داده اند که به جای پیش بینی کلمه بعدی در یک جمله، رویدادهای آینده زندگی فرد را تخمین می زند و قادر به پیش بینی زمان مرگ است.

پیش بینی مرگ و آینده با هوش مصنوعی؟! محققان از تکنیک های پردازش زبان طبیعی برای مطالعه چگونگی تکامل انسان ها استفاده کرده اند که می توان آنها را براساس توالی دقیق رویدادهای زندگی هر شخص آینده را پیش بینی کرد.

سم لمان، استاد دانشگاه کپنهاگ و نویسنده این مطالعه گفت: ما از این مدل برای پاسخ به این سوال که تا چه حد می توانیم اتفاقات آینده خود را براساس شرایط و رویدادهای گذشته پیش بینی کنیم، استفاده کردیم.

از جنبه علمی، تنها خود پیش بینی برای ما جالب نیست، بلکه جنبه هایی از داده ها که مدل را قادر می سازد تا چنین پاسخ های دقیقی را ارائه دهند نیز در نوع خود تامل برانگیز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

این هوش مصنوعی می تواند زمان مرگ و اتفاقات آینده را پیش بینی کند

این هوش مصنوعی می تواند زمان مرگ و اتفاقات آینده را پیش بینی کند