مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 12:052024-01-20پزشكي

جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان برای نخستین بار در کشور


جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان (DBS) جهت کنترل تشنج مقاوم به درمان دارویی برای نخستین بار در کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،منصور پرورش،متخصص جراحی مغز و اعصاب و فوق تخصص استریوتاکسی و فانکشنال مغز با بیان این مطلب عنوان کرد: عمل جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان (DBS) برای نخستین بار در ایران در گروه سنی اطفال به منظور کنترل تشنج مقاوم به درمان دارویی، در یک دختر 12 ساله در مجتمع بیمارستانی حضرت رسول اکرم (ص) با موفقیت انجام شد.

وی با قدردانی از گروه نورولوژی و همکاران فوق تخصص اپی لپسی بیمارستان فیروزگر که در این عمل همکاری داشتند، افزود: در این روش درمانی، با کاشت الکترود در هسته های عمقی تالاموس، تشنج های مقاوم به درمان بیمار، پس از برنامه ریزی های لازم بر روی سیستم دی بی اس کنترل خواهد شد.

پرورش در ادامه توضیح داد: ابتدا با انجام CT و MRI از مغز و نقشه برداری دقیق از ساختمان های مغز محل مورد نظر مشخص شده و سپس براساس محاسبات نرم افزاری مسیر عبور الکترود از مناطق بدون خطر مشخص شده و در نهایت به کمک سیستم استریوتاکسی الکترود مربوطه با دقتی بسیار بالا در محل مورد نظر تعبیه و ثابت می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان برای نخستین بار در کشور

جراحی کاشت الکترود در مغز کودکان برای نخستین بار در کشور