مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 18:402023-12-24اقتصادي

مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون تن گذشت


رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: طی 9 ماه گذشته سالجاری یک میلیون و 344 هزار و 255 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان مبادله شده است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان، سید محمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: طی 9 ماه گذشته سالجاری یک میلیون و 344 هزار و 255 تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است.

وی افزود: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات یک میلیون و 93هزار و 152 تن کالاهای شامل برنج، چای، ذرت ،نهاده های دام وطیور و کنجد و بیش از 226هزار و150 تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما، دانه گشنیز و سیب درختی ،انار ،گوجه فرنگی و هندوانه است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان کل ترانزیت محصولات کشاورزی در 9 ماهه امسال که از مرزهای رسمی انجام شده را 24 هزار و 953 تن اعلام کرد.

سید حسینی بیان کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون تن گذشت

مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان از مرز یک میلیون تن گذشت