مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 16:502024-01-03اقتصادي

ترسیم نقشه راه خودرویی در اولویت وزارت صمت


مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اعلام کرد: سیاست های کلی وزارت صمت به این صورت است که نقشه راهی برای شرکت ها وجود داشته باشد و شرکت ها سال به سال به دو ویژگی در محصولاتشان توجه داشته باشند یکی این که بنا بر مصوبه دولت، - به پشتوانه قانون ساماندهی خودرو میزان آلاینده ها و مصرف سوخت محصولات سالانه 5 درصد کاهش یابد.

عبدالله توکلی در حاشیه بازدید از خطوط تولید شرکت تراکتورسازی ایران اظهار کرد: موضوع دوم میزان ارزبری است که در دستورالعمل جدید داخلی سازی ابلاغ شده هدفگذاری به این صورت تعیین شده که به طور متوسط میانگین ارزبری سالانه 10 درصد کاهش پیدا کند.

وی با بیان این که در صنعت خودروی کشور میزان تولید خودروهای سواری با میزان خودروهای تجاری تناسب ندارد، بیان کرد: در حال حاضر بازار بکری در حوزه خودروهای تجاری وجود دارد که می تواند محرک توسعه صنعتی کشور باشد.

وی بیان کرد: اگر نیازی در بازاری وجود دارد باید در فضایی رقابتی بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم.

بنابراین از تولیدکنندگان درخواست می شود با اتکا به زنجیره ارزش داخلی به صورت رقابت پذیر، محصولی را تولید کنند که به نیازهای بازار به درستی پاسخ دهد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت اذعان کرد: از دید مصرف کنندگان مزیت های رقابتی که تولیدکنندگان داخلی دارند می توانند به نیازهای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترسیم نقشه راه خودرویی در اولویت وزارت صمت

ترسیم نقشه راه خودرویی در اولویت وزارت صمت