مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 10:362023-12-26اجتماعي

سیلاب؛ حکایتی ناتمام برای گلستانی ها


خبرگزاری فارس گلستان- فاطمه عبدی: پدیده های طبیعی در طول زمان زندگی افراد مختلف را در کره زمین تغییر دادند.

سیل و سیلاب از متداول ترین پدیده های طبیعی در نقاط مختلف جهان هستند که در طول سالیان دراز در جهان، جان انسان های زیادی را گرفته و آثار مخرب غیر قابل جبرانی را به جا گذاشتند.

استان گلستان یکی از پرمخاطره ترین استان های ایران در حوادث طبیعی به شمار می رود و همواره سیل، زلزله و ریزگردها این استان را تهدید می کند؛ سیلاب یکی از مهم ترین مخاطرات طبیعی است که براساس تجربه در گلستان، آثار زیانباری همچون سیل 1398 در آق قلا را درپی خواهد داشت.

براساس آمار رسمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، از سال 70 تا 95 بیش از 120 فقره سیل و سیلاب کوچک و بزرگ در این استان رخ داده که تنها در سال 91، مردم گلستان شاهد 14 فقره وقوع سیل بودند .

یکی از سیل های مخرب جهان، 20 مرداد 1380 در شرق گلستان به وقوع پیوست که طبق اعلام سازمان ملل در سال 2001 این سیل رتبه یک جهان را در تلفات جانی به خود اختصاص داد.

با اینکه سیل و طغیان رودخانه ها پدیده طبیعی هستند و در طول زمان رخ می دهند اما امروزه به دلیل دخالت های بی رویه انسان ها، وقوع سیل و سیلاب ها در طول سال و در برخی نقاط افزایش یافته که باعث تخریب بیشتر طبیعت و ایجاد خسارت های جبران ناپذیر در حوزه های مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیلاب؛ حکایتی ناتمام برای گلستانی ها

سیلاب؛ حکایتی ناتمام برای گلستانی ها