مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 22:052024-01-08اقتصادي

یک فعال کارگری: کارگر تهرانی با مزد زیر 25 میلیون فقیر است


حمید حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار و فعال کارگری با ابراز اینکه دستمزد بر اساس خط فقر در کلان شهر ها مانند تهران باید 25 میلیون تومان باشد، گفت: - حمید حاج اسماعیلی، کارشناس حوزه کار و فعال کارگری با ابراز اینکه دستمزد بر اساس خط فقر در کلان شهر ها مانند تهران باید 25 میلیون تومان باشد، گفت: حداقل دستمزد بر اساس خط فقر البته منظور خط فقر مطلق نیست که مختص به ارزاقی است که فقط برای مرگ ومیر تعریف می شود، اما در خط فقر نسبی حداقل دستمزد برای کلان شهر ها باید 25 میلیون تومان و برای شهرستان ها نباید کمتر از 20 میلیون تومان باشد.

  چالش تعیین دستمزد در ماه های پایانی سال مهمترین موضوع کارگران است چرا که تعیین دستمزد به معنی این است که کارگران در سال بعد باید بدانند با رقمی که دریافت می کنند چگونه امورات خودرا سپری کنند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتسنیم؛ در شرایطی که قیمت کالا ها روزانه تغییر می کند، کارگر قدرت پس انداز که هیچ، قدرت تأمین امورات روزانه خود را ندارد، نگرانی برای اینکه دستمزد چقدر تغییر می کند طبیعی است.

  قدرت خرید کارگران طی سال جاری به حدی کاهش یافته است که بسیاری از کارگران اعلام می کنند ترجیح می دهند با رانندگی در تاکسی های اینترنتی و دستفروشی کسری حقوق خود را جبران کنند که در بسیاری از خانواده ها جبران هم نمی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک فعال کارگری: کارگر تهرانی با مزد زیر 25 میلیون فقیر است

یک فعال کارگری: کارگر تهرانی با مزد زیر 25 میلیون فقیر است