مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 11:112024-01-18سياسي

وزیر بهداشت: 44 میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تهران، بهرام عین الهی وزیر بهداشت روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی(ره) فیروزکوه که همزمان با سفر رییس جمهور به فیروزکوه و دماوند انجام شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از 20 آبان پویش ملی سلامت شماره در مرحله اول آغاز شد و در این 2 ماه گذشته مردم استقبال خوبی از آن داشتند.

وی گفت: 44 میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند که رکورد پویش مردمی در حوزه سلامت از پیش از انقلاب تا به امروز شکست و بابت این مشارکت و اعتماد به حوزه سلامت از مردم تشکر می کنم.

به گفته عین اللهی، مردم در مناطق شهرنشینی اغلب دچار بیماری های غیرواگیر می شوند و در این پویش یک میلیون نفر فشار خون بالا داشتند که خودشان از آن بی خبر بودند؛ همچنین نزدیک به 400 هزار نفر هم به دیابت مبتلا بودند.

وزیر بهداشت گفت: با این غربالگری از مراجعات بعدی که ممکن بود با بروز انواع سکته های مغزی و قلبی همراه شود، پیشگیری شد.

وی افزود: در این پویش مشخص شد که حدود 10 میلیون نفر هم مشکوک به ابتلا به بیماری فشار خون هستند که البته باید بررسی شوند و سه میلون نفر هم مشکوک به دیابت می باشند؛ باید سبک زندگی جدیدی در شهرنشینی داشته باشیم و افراد سعی کنند از خوردن غذاهای شور، چرب و البته استفاده از شکر زیاد پرهیز کنند و حتما تحرک بیشتری داشته با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر بهداشت: 44 میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند

وزیر بهداشت: 44 میلیون نفر در پویش ملی سلامت شرکت کردند