مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 12:002023-12-25پزشكي

مسواک زدن می تواند مانع ذات الریه شود


یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها می تواند از افراد، به ویژه کسانی که در بیمارستان بستری هستند، در برابر ابتلا به بیماری سینه پهلو یا همان ذات الریه محافظت کند.

- یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد که مسواک زدن دندان ها می تواند از افراد، به ویژه کسانی که در بیمارستان بستری هستند، در برابر ابتلا به بیماری سینه پهلو یا همان ذات الریه محافظت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس ای، تجزیه و تحلیل جدید بیش از 2700 بیمار نشان می دهد که تمیز نگه داشتن دندان ها می تواند افراد بستری در بیمارستان را از ابتلا به ذات الریه در امان نگه دارد و موارد کمتری از عفونت رایج ریه با مسواک زدن روزانه مرتبط است.

سلینا ارنزلر و مایکل کلمپاس، دو اپیدمیولوژیست متخصص در بیماری های عفونی در بیمارستان زنان و بریگهام در بوستون، داده های 15 کارآزمایی بالینی را جمع آوری کردند که در آن افراد چندین بار در روز دندان های خود را مسواک می زدند یا دهان خود را با دهان شویه های ضدعفونی کننده می شستند.

در حالی که منفعت رعایت بهداشت دهان و دندان کاملاً واضح به نظر می رسد، تمیز کردن دندان ها همچنین می تواند مانع از نفوذ باکتری ها یا سایر عوامل بیماری زا به گلو و ابتلا به عفونت های ریوی مانند ذات الریه شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مسواک زدن می تواند مانع ذات الریه شود

مسواک زدن می تواند مانع ذات الریه شود