مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 دی 1402 ساعت 17:512024-01-05سياسي

اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی بسیج استان قم برگزار شد


آیین اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی بسیج استان قم، همزمان با چهارمین سالگرد شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز مادر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم در این مراسم در سالن همایش شهید سید مرتضی آوینی شهر قم برگزار شد، گفت: عموماً صنایع دستی در ایران مذهبی است، چرا که هنرمندان صنایع دستی مذهبی هستند؛ اما در غرب به خاطر ضعیف بودن مذهب این گونه نیست.

وی اضافه کرد: یکی از سرمایه های بزرگ ما، فرهنگ ماست که در صنایع دستی جلوه گری می کند و حفظ صنایع دستی، حفظ فرهنگ ماست و امروزه بدان خیلی توجه می شود و مردم نیز به آن روی آورده اند.

ارجمندی افزود: علت این که غربی ها به صنایع دستی ما توجه می کنند، به خاطر این است که آنان خلاء هویتی پیدا کرده اند؛ این یک واقعیت است و تبلور آن را در گردشگرانی که به ایران می آیند، مشاهده می کنیم.

وی با اشاره به مهم شدن هنرهای دستی در زندگی انسان امروز گفت: یکی از اتفاق های قشنگی که در گردشگری داریم، این است که بسیاری از گردشگران غربی به جای هتل های پنج ستاره از خانه های سنتی و بوم گردی استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی بسیج استان قم برگزار شد

اختتامیه دومین جشنواره صنایع دستی بسیج استان قم برگزار شد