مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 12:152023-12-31اجتماعي

رهایی خرس دیزمار از تله شکارچیان


معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از نجات خرس قهوه ای از تله شکارچیان در منطقه حفاظت شده دیزماردر شهرستان خداآفرین خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، داود غنی پور معاون محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان اظهار کرد: یک قلاده خرس قهوه ای که در تله اسنیر شکارچیان منطقه حفاظت شده دیزمار گرفتار شده بود پس از اعزام تیم متشکل از دامپزشکان،کارشناسان حیات وحش حفاظت محیط زیست  تبریز و هلال احمر شهرستان خدآفرین از طریق بیهوشی  و بصورت ایمن زنده گیری و پس از بررسی کامل از سلامت حیوان، در زیستگاه خود رهاسازی شد.

وی ادامه داد: در صورت عدم اطلاع و مداخله بموقع ممکن بود بدلیل استفاده از سیم بکسل با قطر زیاد آسیبهای جدی به حیوان وارد گردد.

زیستگاه های اصلی خرس قهوه ای، عموما مناطق جنگلی خزری، جنگل های ارسباران و زاگرس، علفزارهای مرتفع کوهستانی نزدیک به جنگل و دره های پایین دست جنگل  بوده و جمعیت آن در لیست قرمز انقراض قرار دارد.

همچنین طول خرس قهوه ای ایران در حدود 2 تا 5/2متر و وزن این پستاندار بین 90 تا 290کیلوگرم در نوسان است اما به طور میانگین در حدود 180کیلوگرم وزن دارد.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهایی خرس دیزمار از تله شکارچیان

رهایی خرس دیزمار از تله شکارچیان