مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 09:152023-12-22بين الملل

دلیل رفتار دوگانه غرب در قبال خشونت گرایی در غزه و کرانه باختری چیست؟


در حالی که سکوت معنا دار و در اکثر مواقع همراهی اشکار امریکا و متحدان اروپایی رژیم صهیونیستی از جنایت مستمر تل آویو در غزه از این باریکه کوچک یک گورستان بزرگ برای کودکان، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: از آغاز ماه اکتبر، شهرک نشینان نزدیک 350 حمله خشونت آمیز علیه فلسطینیان در کرانه باختری انجام داده اند که دست کم 8 غیرنظامی فلسطینی را به شهادت رسانده، بیش از 83 نفر را مجروح کرده و 1026 فلسطینی را مجبور به ترک خانه های خود کرده اند.

هرچند خشونت هایی که در کرانه باختری جریان دارد با آنچه در غزه می گذرد قابل قیاس نیست؛ اما امریکا و شماری از کشورهای غربی که به نوعی حامی مالی، تسلیحاتی و سیاسی رژیم صهیونیستی در کشتار مردم غزه هستند در مواضع جداگانه ای آنچه در کرانه باختری می گذرد را محکوم کردند.

در همین راستا آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه امریکا، تل آویو را تحت فشار قرار داد تا شهرک نشینانی را که به فلسطینیان حمله کرده اند تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

از سوی دیگر اتحادیه اروپا و 12 کشور اروپایی به همراه کانادا و استرالیا با صدور بیانیه ای مشترک، حملات وحشیانه شهرک نشینان صهیونیست به فلسطینیان در کرانه باختری را با ادبیاتی شدیداللحن محکوم و تاکید کردند که چنین تحولاتی چشم انداز صلح پایدار در منطقه را تهدید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل رفتار دوگانه غرب در قبال خشونت گرایی در غزه و کرانه باختری چیست؟

دلیل رفتار دوگانه غرب در قبال خشونت گرایی در غزه و کرانه باختری چیست؟