مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 دی 1402 ساعت 15:202023-12-24اقتصادي

پنبه بهترین جایگزین کشت شالی در گلستان


رییس جهاد کشاورزی گلستان، پنبه را جایگزین مناسب کشت شالی در گلستان دانست و گفت: سال گذشته، برای اولین بار در کشور کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا شد.

- ایسنا/گلستان رییس جهاد کشاورزی گلستان، پنبه را جایگزین مناسب کشت شالی در گلستان دانست و گفت: سال گذشته، برای اولین بار در کشور کشت قراردادی پنبه در گلستان اجرا شد.

محمد برزعلی ظهر یکشنبه در سومین همایش بین المللی دانش، صنعت و تجارت پنبه که در گرگان برگزار شد، با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت یکی از اولویت های مهم سازمان جهاد کشاورزی در استان گلستان است، اظهار کرد: سطح زیر کشت شالی در استان گلستان از 69 هزار هکتار در سال گذشته به کمتر از 40 هزار هکتار کاهش یافت که بخشی از آن به دلیل فعالیت های ترویجی سازمان جهاد کشاوزری گلستان و بخشی دیگر به دلیل خشکسالی و کمبود بارش های باران و بازرگانی برنج اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه ما به دنبال این هستیم که بر اساس مصوبات سال 97 هیئت وزیران، کشت پنبه را جایگزین کشت برنج در استان کنیم، افزود: با توجه به مباحث علمی و تحقیقاتی که در موسسه تحقیقات پنبه کشور صورت گرفته به لحاظ فنی جایگاه خوبی در سطح خاورمیانه داریم اما در حوزه تولید باید یک چرخش تحول آفرین داشته باشیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پنبه بهترین جایگزین کشت شالی در گلستان

پنبه بهترین جایگزین کشت شالی در گلستان