مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 15:002024-01-08اقتصادي

فعالیت 2 واحد فرآوری سیب زمینی در استان اردبیل


مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به فعالیت 2 واحد فرآوری سیب زمینی در استان اردبیل گفت: این واحدهای تولیدی سبب فرآوری سیب زمینی شده و بساط خام فروشی استان اردبیل باید برچیده شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا خواجوی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مجتمع های صنایع غذایی اردبیل اظهار کرد: تعداد 2 واحد از واحدهای تولید صنایع غذایی اردبیل در زمینه فرآوری سیب زمینی در استان  فعالیت دارند.

وی افزود: سالانه در این استان 850 هزار تُن سیب زمینی تولید می شود که به دلایل مختلف از جمله نبود سردخانه های مجهز و کافی اکثرا در انبارهای سنتی نگهداری می شوند که همین امر نیز موجبات ضایعات انباری این محصول را فراهم می ساخت.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: با راه اندازی این 2 واحد ضمن جلوگیری از هدر رفت این محصول ارزشمند، زمینه های ایجاد اشتغال برای تعداد 150 نفر به صورت مستقیم و تعداد 300 نفر به صورت غیر مستقیم شده است.

خواجوی تصریح کرد: یکی از راهکارها و رویکردهای مدیریتی صنایع تبدیلی و غذایی جلوگیری از خام فروشی محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده است که در همین راستا از سرمایه گذارانی که مایل به سرمایه گذاری در این بخش باشند با جدیت حمایت خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 2 واحد فرآوری سیب زمینی در استان اردبیل

فعالیت 2 واحد فرآوری سیب زمینی در استان اردبیل