مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 14:002023-12-30اقتصادي

فروش 41.7 میلیاردی اموال مازاد دولتی در خراسان جنوبی


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: در مجموع از سال 99 تا کنون کل عملکرد استان در مولد سازی 41 میلیارد و 700 میلیون تومان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی امروز در جلسه تبیین مصوبه مولدسازی دارایی های دولت اظهارداشت: مولدسازی دارایی های دولت  قانون جدیدی نیست بلکه هر سال در قانون بودجه دستگاه های دولتی مکلف بوده اند که دارایی های غیرمنقول خود را در سامانه سادا (سامانه اموال دستگاه های اجرایی) ثبت کنند.

   وی با بیان اینکه روش اجرای این قانون تغییریافته است، عنوان کرد: مولدسازی دارایی های دولت بدین معنا است که بتوانیم از اموال دولتی حداکثر استفاده را ببریم.

   وی با بیان اینکه در گذشته معیاری برای مازاد بودن مشخص نبود، عنوان کرد: همچنین فرایند ارزش افزایی دارایی برای جلوگیری از خام فروشی، بسیار تخصصی و طولانی بوده و در قیمت گذاری نیز بی توجهی به سازوکار بازار و عرضه و تقاضا بوده وفقط برای رفع تکلیف با قیمت غیرواقعی مزایده ها برگزار می شد.

  وی بیان داشت: دیگر موانع این بود که امکان تقسیط و روش های نوین مولدسازی وجود نداشت و ریسک تصمیمات مدیران به دلیل واهمه از تعقیب کیفری بالابود، بنابراین ترجیح عدم واگذاری به بهانه های مختلف وجود داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فروش 41.7 میلیاردی اموال مازاد دولتی در خراسان جنوبی

فروش 41.7 میلیاردی اموال مازاد دولتی در خراسان جنوبی