مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 03:302024-01-18فرهنگي

6 زن بانفوذ و قدرتمند سینمای ایران که تکرار نمی شود


حضور زنان در سینمای ایران در تمام این سال ها با محدودیت هایی همراه بود، گرچه در سال های اخیر کمی بهتر از قبل شده، اما همواره مشکلات و مسائل مختلفی بر سر راه فعالیت زنان در عرصه های مختلف وجود داشته و دارد.

- حضور زنان در سینمای ایران در تمام این سال ها با محدودیت هایی همراه بود، گرچه در سال های اخیر به واسطه بازتر شدن فضا، شرایط برای فعالیت زنان در حوزه های مختلف اجتماعی، ورزشی و فرهنگی و سینمایی کمی بهتر از قبل شده، اما همواره مشکلات و مسائل مختلفی بر سر راه فعالیت زنان در عرصه های مختلف وجود داشته و دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبرترین ها، فعالیت زنان در سینمای ایران قبل از انقلاب محدودیتی نداشت و بازیگران زیادی قبل از انقلاب پا به عرصه سینما گذاشتند، اما تصویر زن در سینمای آن زمان بیشتر زیر سایه قهرمان یا به قول معروف سوپراستار های مرد فیلم های آن موقع بود و چندان که باید دیده نمی شدند.

در واقع زنان در اغلب فیلم های پیش از انقلاب نقش هایی منفعل داشتند که در قصه فیلم ها چندان پیشبرنده و محرک هم به حساب نمی آمدند.

در سال های ابتدایی پس از انقلاب هم به دلیل تغییراتی که به خصوص در زمینه رعایت حجاب و پوشش به وجود آمده بود، فضا چندان برای فعالیت هنرپیشه های قدیمی فراهم نبود و حتی فیلم های زیادی هم به همین واسطه محدودیت ها هیچ وقت به نمایش درن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

6 زن بانفوذ و قدرتمند سینمای ایران که تکرار نمی شود

6 زن بانفوذ و قدرتمند سینمای ایران که تکرار نمی شود