مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 دی 1402 ساعت 12:252023-12-30اقتصادي

تحمیل یک تنظیم‏‏ گر جدید به تاکسی‏‏ های اینترنتی


خاطره‏‏ ای آشنا از روزهای برفی و بارانی، تماشای گذر تاکسی‏‏ های زرد خالی از مسافری ا ست که جز برای پیشنهاد دربست با مبالغ زیاد، حاضر به سرویس‏‏ دهی و سوار کردن افراد نیستند.

این تصویر را می توان با مرور تصویر خطوط خالی از تاکسی در ساعات اوج ترافیک تکمیل کرد که رانندگان آن خط ترجیح داده‏‏ اند این چند ساعت شلوغی را به استراحت در منزل بگذرانند و عطای ماندن در ترافیک را به لقای دریافت چند ده هزار تومان کرایه ببخشند.

در هر دو این سناریوها چندان نمی توان راننده تاکسی را سرزنش کرد و انتخاب آنها، خروجی منطقی در پیش گرفتن یک رویکرد دستوری است که شهرداری در تمام این سال ها در بحث نرخ‏‏ گذاری ثابت برای کرایه‏‏ های تاکسی دنبال کرده است.

با وجود این و در شرایطی که به لطف پیشرفت فناوری و به‏‏ کارگیری مکانیزم قیمت گذاری پویا، تاکسی‏‏ های آنلاین توانسته‏‏ اند تا حدی این گره را باز کنند، اکنون مدیران شهری درصددند تا با یک عقبگرد جدی، شیوه مدیریتی خود در مدیریت تاکسی‏‏ های شهری را به این کسب و کارها نیز تحمیل کنند.

مانع تراشی جدید برای اسنپ و تپسی در هفته گذشته بحث سپردن تنظیم گری تاکسی های آنلاین به شهرداری ها حسابی داغ بود و رییس شورای شهر تهران در اظهارنظری خواستار قیمت گذاری تاکسی های اینترنتی توسط این نهاد شهری شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحمیل یک تنظیم‏‏ گر جدید به تاکسی‏‏ های اینترنتی

تحمیل یک تنظیم‏‏ گر جدید به تاکسی‏‏ های اینترنتی