مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 08:502024-01-09سياسي

احیای هنر اصیل حصیربافی توسط بانوی کارآفرین گلستانی/ هنری که جان گرفت


زمانی که در سال 1395 کارم را شروع کردم کارگاهم به صورت انباری مخروبه بود که فقط وسایل و مواد اولیه را در آن ذخیره می کردم به لطف خدا، همکاری و حمایت خانواده، - ایسنا/گلستان زمانی که در سال 1395 کارم را شروع کردم کارگاهم به صورت انباری مخروبه بود که فقط وسایل و مواد اولیه را در آن ذخیره می کردم به لطف خدا، همکاری و حمایت خانواده، مسئولین استان و میراث فرهنگی فضای ما به 250 متر گسترش پیدا کرد و امروز تبدیل به کارگاهی تولیدی در زمینه حصیربافی شد؛ اتفاقی که فکرش را هم نمی کردم که این طور رقم بخورد، اینها بخشی از صحبت های بانوی کارآفرین گلستانی است.

صنم صادق پور متولد سال 1367 و زاده روستای مهتر کلاته گلستان و دانش آموخته کارشناسی ارشد رشته تاریخ ایران در سال 1395 به سبب علاقه مندی به الیاف طبیعی و صنایع دستی به سمت یادگیری حصیربافی و کوب بافی رفته است.

این هنر حرفه ای بومی در میان اقوام ایرانی بوده که ریشه ای عمیق در تاریخ دارد آنقدر که در برخی منابع ذکر شده است که زیراندازهای حصیری اولین فرش نسل بشر بوده اند و همین امر، قدمت قابل توجه این دست باف زیبا را نشان می دهد.

به همین جهت ایسنا به گفت وگو با بانوی احیاگر این هنر اصیل ایرانی پرداخته، کسی که نامش در کنار سایر زنان نمونه گلستانی در کتاب زنان تأثیر گذار استان می درخشد و در همین راستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای هنر اصیل حصیربافی توسط بانوی کارآفرین گلستانی/ هنری که جان گرفت

احیای هنر اصیل حصیربافی توسط بانوی کارآفرین گلستانی/ هنری که جان گرفت