مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 17:152024-01-16اقتصادي

هدف گذاری 5 میلیارد دلاری مراودات تجاری ایران با پاکستان


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هدف گذاری کشور برای حجم مراودات تجاری با کشور پاکستان حداقل پنج میلیارد دلار است که تاکنون در حدود 2 میلیارد و 400 میلیون دلار آن تحقق یافته است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: هدف گذاری کشور برای حجم مراودات تجاری با کشور پاکستان حداقل پنج میلیارد دلار است که تاکنون در حدود 2 میلیارد و 400 میلیون دلار آن تحقق یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از اداره کل صمت استان، ایرج حسن پور روز سه شنبه در یازدهمین کمیته مشترک تجارت مرزی بین استان سیستان و بلوچستان ایران با ایالت بلوچستان جمهوری اسلامی پاکستان اظهار کرد: 12 درصد از صادرات به پاکستان و 70 درصد واردات از این کشور به جمهوری اسلامی ایران از مرزهای استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته است.

وی اظهارکرد: شرایط ممتاز سیستان و بلوچستان برای تصدی نقش بازرگانی ملی و ترانزیت خارجی میان اروپا و آسیای مرکزی با آب های شرقی و جنوبی و شاخ آفریقا، استان را به یک موقعیت استراتژیک با مزیت بازرگانی خاص تبدیل کرده است که امکان بهره مندی از این مزیت برای تجار کشور پاکستان مهیاست.

حسن پور بیان کرد: سیستان و بلوچستان 1100 کیلومتر مرز خاکی با 2 کشور پاکستان و افغانستان و 370 کیلومتر مرز آبی در کرانه های شمالی در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف گذاری 5 میلیارد دلاری مراودات تجاری ایران با پاکستان

هدف گذاری 5 میلیارد دلاری مراودات تجاری ایران با پاکستان