مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 دی 1402 ساعت 20:152024-01-16بين الملل

آنچه 26 دی ماه 1357 در گرگان گذشت


شهربانی گرگان چکیده گارد شاه در این منطقه بود و آن ها لکه ننگ تاریخ معاصر گرگان بودند که با همت و همیت مردم در هم شکستند و مرکز حمایت از رژیم و کانون خشونت و کشتار در گرگان توسط مردم تصرف و سرنگون شد، - ایسنا/گلستان شهربانی گرگان چکیده گارد شاه در این منطقه بود و آن ها لکه ننگ تاریخ معاصر گرگان بودند که با همت و همیت مردم در هم شکستند و مرکز حمایت از رژیم و کانون خشونت و کشتار در گرگان توسط مردم تصرف و سرنگون شد، به همین علت می توان گفت انقلاب اسلامی در گرگان یک روز زودتر از تهران پیروز شد.

به هنگامه سیر در تاریخ و تورق تقویم شمسی، 26 دی ماه روزی است که با عنوان فرار شاه نامگذاری شده است، روزی که عنوانش دو کلمه است اما به اندازه کل ایران حرف و مبارزه در دل خود دارد.

روز جوانه زدن آن بذری است که ملت ایران با دست های خود در خاک وطن کاشته و با خون شهدا و اشک مادران آن را آبیاری کرده اند و به امید سبز شدنش سرمه به چشمان کشیده تا پرنورتر از قبل قد کشیدنش را به تماشا بنشینند.

به همین بهانه فرصت را مغتنم شمرده و به گفت وگو با غلامرضا خارکوهی تاریخ نگار گلستانی انقلاب اسلامی پرداخته ایم تا احوال حوالی 26 دی ماه 1357 مردم گرگان را از زبان وی بشنویم، آنچه می خوانید قسمتی از گفت وگوی ایسنا با یکی از تاریخ نگاران فعال و قدیمی گرگان بوده که تاکنون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه 26 دی ماه 1357 در گرگان گذشت

آنچه 26 دی ماه 1357 در گرگان گذشت