مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 10:352023-12-23بين الملل

بحران آب و نسل کشی در غزه


اولین حقی که در حقوق بشر و منشور سازمان ملل مورد اشاره قرار گرفته است، حق حیات است که در اندیشه اسلامی و در سایر عقاید و فرهنگ ها نیز مورد توجه واقع شده است.

- اولین حقی که در حقوق بشر و منشور سازمان ملل مورد اشاره قرار گرفته است، حق حیات است که در اندیشه اسلامی و در سایر عقاید و فرهنگ ها نیز مورد توجه واقع شده است.

حق حیات در این مفهوم ابتدایی وابسته به 4 عنصر است که عبارتند از: آب، غذا، نور و هوا.

به عبارتی وقتی سخن از دفاع از حق حیات به میان می آید یعنی آب، هوا، نور و غذا مورد دفاع واقع شده اند هیچ انسانی را نمی توان از این حقوق محروم کرد و هر حمله و تجاوزی به این عناصر، تجاوز به حقوق اولیه قلمداد می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سعدالله زارعی؛ کارشناس مسائل بین الملل و منطقه در یادداشتی نوشت: با این مقدمه ای که گذشت، چیزی که امروزه در سرزمین های اشغالی رخ می دهد این است که رژیم صهیونیستی با قطع آب و مانع شدن از انتقال آب به مردم غزه به تقابل با این مردم برخاسته و به جنگ و درگیری با نخستین و مهم ترین حقوق انسانی رفته است.

موضوع رساندن آب و بحران آبی که امروزه مردم فلسطین با آن دست و پنجه نرم می کنند چیزی نیست که متأثر از فکر و اندیشه خاصی باشد و هیچ چیزی قابلیت منع آن را ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران آب و نسل کشی در غزه

بحران آب و نسل کشی در غزه