مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 16:302023-12-25سياسي

آقاتهرانی: لایحه عفاف و حجاب غلط املایی نداشت


مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می گوید: لایحه عفاف و حجاب ایرادات املایی نداشت، البته شاید منظور واژه های بیگانه است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی می گوید: لایحه عفاف و حجاب ایرادات املایی نداشت، البته شاید منظور واژه های بیگانه است، که باید معادل فارسی آن استفاده شود و باید از کلمات و واژه های غربی و بیگانه در قانون نویسی پرهیز شود.

  لایحه عفاف و حجاب همچنان بین مجلس و شورای نگهبان در رفت و آمد است و در آخرین مورد امروز سخنگوی شورای نگهبان از رد شدن مجدد مصوبه مجلس خبر داد و گفت؛ هنوز برخی ایرادات و ابهامات وارده به این لایحه پابرجا است و به همین خاطر بار دیگر لایحه را برای اصلاح مواردباقی مانده به مجلس ارجاع دادیم.

از ابهام در عبارات تا مغایرت برخی مفاد با قوانین شرعی ، این طیف ایراداتی است که بنابر گفته مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان به لایحه عفاف و حجاب وارد کرده است.

لایحه ای که تاکنون چندبار با دست رد شورای نگهبان روبرو شده و طبق گفته های مرتضی آقاتهرانی با وجود اینکه ایرادات گرفته شده به لایحه تحت نظر اعضای حقوقدان شورای نگهبان برطرف شد، اما مجدداً شورای نگهبان آن را رد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آقاتهرانی: لایحه عفاف و حجاب غلط املایی نداشت

آقاتهرانی: لایحه عفاف و حجاب غلط املایی نداشت