مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 08:002023-12-26پزشكي

انجام تست رایگان دیابت و فشارخون برای بیش از 24 هزار نفر در شهرستان سامان


رییس شبکه بهداشت و درمان سامان گفت: از ابتدای اجرای طرح پویش ملی سلامت تا کنون در این شهرستان برای 24 هزار و 814 نفر تست رایگان دیابت و فشارخون انجام شده است.

- رامین ریاحی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب تاکنون بیش از 24 هزار و 814 نفر معادل 82.

6 درصد از جمعیت هدف در شهرستان سامان در پویش ملی سلامت مشارکت کرده اند.

 رییس شبکه بهداشت سامان ادامه داد: با اجرای طرح  پویش ملی سلامت در این شهرستان، تا کنون 129 نفر بیمار جدید با احتمال ابتلا به فشارخون بالا و 68 نفر محتمل به بیماری دیابت شناسایی شده است.

وی افزود: زنگ هشدار خطر ابتلا به بیماری فشارخون برای 5 هزار و 453 نفر و بیماری دیابت برای یک هزار و 37 نفر در شهرستان سامان به صدا درآمد.

 ریاحی اضافه کرد: پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون در شهرستان سامان با حضور 3 تیم سیار، 30 بهورز، 12 مراقب سلامت و مشارکت و همکاری کلیه کارشناسان سلامت روان، تغذیه، بهداشت محیط، پرستاران، ماماهای خانواده، پزشکان، امور آزمایشگاه ها و پشتیبانی واحدهای اداری و مالی از 20 آبان ماه آغاز شده و تا 15 دی ماه ادامه دارد.

وی بیان کرد: هم اکنون هفت مرکز خدمات جامع سلامت، 19 خانه بهداشت و 2 پایگاه سلامت در شهرستان سامان فعال و آماده ارائه خدمات به مردم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام تست رایگان دیابت و فشارخون برای بیش از 24 هزار نفر در شهرستان سامان

انجام تست رایگان دیابت و فشارخون برای بیش از 24 هزار نفر در شهرستان سامان