مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 00:252024-01-05سياسي

ادیبستان «تابناک»؛ سی و نهم


بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه ای از ویدیوها عمدتاً متکی بر گزارش ها و تحلیل ها و ویدیویی هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و.

است که تماشایش را از دست داده اید؛ - غزلی از شیخ بهایی ساقیا! بده جامی، زان شراب روحانیتا دمی برآسایم زین حجاب جسمانی بهر امتحان ای دوست، گر طلب کنی جان راآنچنان برافشانم، کز طلب خجل مانی بی وفا نگار من، می کند به کار منخنده های زیر لب، عشوه های پنهانی دین و دل به یک دیدن، باختیم و خرسندیمدر قمار عشق ای دل، کی بود پشیمانی؟ ما ز دوست غیر از دوست، مقصدی نمی خواهیمحور و جنت ای زاهد! بر تو باد ارزانی رسم و عادت رندیست، از رسوم بگذشتنآستین این ژنده، می کند گریبانی زاهدی به میخانه، سرخ روز می دیدمگفتمش: مبارک باد بر تو این مسلمانی زلف و کاکل او را چون به یاد می آرممی نهم پریشانی بر سر پریشانی خانهٔ دل ما را از کرم، عمارت کن!پیش از آنکه این خانه رو نهد به ویرانی ما سیه گلیمان را جز بلا نمی شایدبر دل بهایی نه هر بلا که بتوانی   حکایت شیخ بهایی وزیر دانشمند صفویان و میرداماد، فیلسوف بزرگ صفویه در راه مشهد، شاه عباس را همراهی می کردند.

شاه عباس تصمیم گرفت دو بزرگ را امتحان کند! به شیخ بهایی که اسبش جلو می رفت گفت: این میرداماد چقدر بی عرضه است اسبش دائم عقب می ماند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادیبستان «تابناک»؛ سی و نهم

ادیبستان «تابناک»؛ سی و نهم