مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 10:352023-12-25پزشكي

کاهش عوارض شیمی درمانی با قند موجود در شیر مادر


شیمی درمانی یک درمان نجات بخش برای بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری سرطان است، اما عوارض زیادی بر کیفیت زندگی آنها نیز دارد و اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که قند موجود در شیر مادر عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

- شیمی درمانی یک درمان نجات بخش برای بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری سرطان است، اما عوارض زیادی بر کیفیت زندگی آنها نیز دارد و اکنون یک مطالعه جدید نشان می دهد که قند موجود در شیر مادر عوارض جانبی شیمی درمانی را کاهش می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، گروهی از پژوهشگران دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt) کشف کرده اند که شیر انسان حاوی گنجینه ای از قندهاست که می تواند فواید سلامتی متعددی از جمله کاهش عوارض جانبی شیمی درمانی داشته باشد.

عوارض جانبی ناخوشایند شیمی درمانی شیمی درمانی یک درمان نجات بخش برای بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری سرطان است، اما عوارض زیادی بر کیفیت زندگی آنها نیز دارد.

یکی از شایع ترین و ناراحت کننده ترین عوارض جانبی آن موکوزیت است که به وضعیتی گفته می شود که باعث التهاب و زخم شدید در دستگاه گوارش می شود و به درد، خونریزی و اسهال منجر می شود.

استیون تاونسند پژوهشگر ارشد این مطالعه و استاد شیمی در دانشگاه وندربیلت، از تجربه درمان سرطان پستان مادرش الهام گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش عوارض شیمی درمانی با قند موجود در شیر مادر

کاهش عوارض شیمی درمانی با قند موجود در شیر مادر