مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 16:552023-12-23اقتصادي

اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر برگزار می شود


معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر کفت: اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران از تاریخ 12 تا 15 دی ماه در بوشهر برگزارمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بوشهر، علی باستین معاون امور اقتصادی استانداری بوشهر ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه از برگزاری اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی ایران از تاریخ 12 تا 15 دی ماه خبر داد و اظهار داشت: در کشور ما کمتر از چهار درصد از تولید ناخالص ملی مربوط به اقتصاد دریامحور است و این میزان با توجه به ظرفیت های بالای استان در حوزه دریا، ساحل و پس کرانه، بسیار پایین است.

وی با بیان اینکه این سهم در کشورهایی که به خوبی از این حوزه استفاده کرده اند بیش از 50 درصد است، افزود: یکی از اهداف اصلی و مهم این نمایشگاه، تحقق اجرایی سازی سیاست های 9 گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد توسعه دریا محور است.

باستین با اشاره به اینکه سند توسعه دریامحور در کشور در حال تدوین و نهایی شدن است، گفت: کارگروه ویژه ای برای اجرایی سازی این سند درنظر گرفته شده که بر این اساس تا 10 سال آینده سهم اقتصاد دریامحور دو برابر رشد اقتصادی تولید ناخالص داخلی نسبت به سایر بخش ها باشد و برگزاری این نمایشگاه ها، از جمله اقداماتی در این راستاست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر برگزار می شود

اولین نمایشگاه تخصصی صنایع دریایی و دریانوردی در بوشهر برگزار می شود