مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 دی 1402 ساعت 13:362024-01-06اقتصادي

مدیرعامل برق: مصرف برق در ایران 2 تا 6 برابر دنیا است


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: افزایش مصرف برق حدود 2 تا 6 برابر کشور نسبت به دنیا در بخش های مختلف و نوسانات اقتصادی بازار برق از مهم ترین چالش های صنعت برق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه؛ محمود محمودی ظهر امروز در همایش بررسی مشکلات و موانع تعرفه های جدید برق واحدهای صنعتی با حضور صنعتگران در شهر صنعتی کاوه در ساوه اظهار کرد: هم اکنون مجموع استان مرکزی 810 هزار مشترک برق دارد، این در حالی است که این استان دومین قطب بزرگ صنعتی کشور و چهارمین قطب صنعت کوچک و متوسط کشور از نظر مصرف انرژی در بخش توزیع 45 درصد مصرف برق استان را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به این که 23 درصد مصرف برق این استان در بخش کشاورزی است، اظهار کرد: این استان با ویژگی منحصر به فرد از حیث وجود صنایع بزرگ (پایتخت صنعتی کشور) همچون نگینی در بخش صنعت کشور می درخشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با اشاره به این که  80 درصد از مصرف برق این استان به عنوان پایتخت صنعت ایران، در بخش مولد است، بیان کرد: نیاز مصرف برق این استان در تابستان امسال به یک هزار و 480 مگاوات رسید که این رقم در سال گذشته یک هزار و 304 مگاوات بود.

محمودی با بیان این که از  43 صنایع بزرگ بالای هفت مگاوات زیر نظر برق باختر،  17صنعت بزرگ در استان مرکزی است، گفت: مطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرعامل برق: مصرف برق در ایران 2 تا 6 برابر دنیا است

مدیرعامل برق: مصرف برق در ایران 2 تا 6 برابر دنیا است