مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 دی 1402 ساعت 14:452023-12-26سياسي

انتخاب روز مشهد؛ تلاشی برای معرفی هویت شهر است


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: انتخاب روز و نشان مشهد تلاشی برای معرفی هویت مشهد و ایجاد علقه و غیرت تعصب مردم مشهد به شهر و داشته های شهرشان است.

- محمد حسین زاده امروز 5 دی ماه، در میزگرد روز ملی مشهد که در شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مشهد به واسطه مفاخر بسیار زیاد و آداب و سنن مختلف که در طول زمان شکل گرفته از سابقه تاریخی 1200 ساله نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد: اگر قبل از ورود امام رضا(ع) در این منطقه جغرافیایی قریه های کوچکی مانند توس و نوغان داشتیم؛ پس از به شهادت رسیدن حضرت و تدفین ایشان در این منطقه دل های شیعیان جهان خصوصا آنان که در جغرافیای ایران زندگی می کردند روز به روز به مشهد متمایل تر می شد.

حسین زاده ادامه داد: هجرت امام رضا(ع) از مدینه به مرو و سپس به توس بحث های تاریخی جدی وجود دارد که حضور پررنگ خاندان حضرت، امامزادگان و اهل بیت(ع) بود و در این راستا نیز ترویج مکتب اهل بیت(ع) شکل گرفت و دوستی با خاندان اهل بیت(ع) و ترویج شیعیان به مرحله ای رسید که در دوران صفویه، مذهب شیعه رسمی کشور شد.

مدیر کل فرهنگ ارشاد و اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: آنچه به عنوان انقلاب اسلامی نامیده می شود، می توان ریشه تاریخی آن را هجرت تاریخی امام از مدینه به توس دانست که طی سابقه چندصد ساله فرهنگ دینی با ایرانی در هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتخاب روز مشهد؛ تلاشی برای معرفی هویت شهر است

انتخاب روز مشهد؛ تلاشی برای معرفی هویت شهر است