مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 13 دی 1402 ساعت 16:452024-01-03سياسي

روند پیگیری کمیسیون اصل 90 برای واردات داروی بیماران SMA


رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی روند پیگیری این کمیسیون برای واردات داروی بیماران SMA را تشریح کرد و گفت: پس از واردات دارو دیگر نباید روند طولانی و باید دارو به سرعت در میان بیماران توزیع شود.

- رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی روند پیگیری این کمیسیون برای واردات داروی بیماران SMA را تشریح کرد و گفت: پس از واردات دارو دیگر نباید روند طولانی و باید دارو به سرعت در میان بیماران توزیع شود.

حجت الاسلام پژمان فر در گفت وگو با ایسنا با اشاره به مراجعات بیماران SMA و پیگیری واردات دارو توضیح داد: کمیسیون اصل 90 از ابتدا دنبال بررسی این موضوع بود که چرا واردات این داروها اتفاق نمی افتد.

به ما اعلام کردند باید بررسی هایی درباره این دارو انجام و مشخص شود که آیا می تواند منجر به درمان و یا پیشگیری از گسترش بیماری شود یا خیر؟ از آنجایی که نظر قطعی در این زمینه وجود نداشت، موضوع اثربخشی داروها توسط معاونت تحقیقات وزارت بهداشت پیگیری شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای بین انجمن بیماران SMA، کمیسیون اصل 90، سازمان بیمه سلامت و سازمان غذا و دارو اظهارکرد: در این جلسه که خردادماه سال جاری برگزار شد، اعلام کردند که هنوز تاثیر و اثربخشی داروی بیماران SMA اعلام نشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند پیگیری کمیسیون اصل 90 برای واردات داروی بیماران SMA

روند پیگیری کمیسیون اصل 90 برای واردات داروی بیماران SMA