مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 19:002024-01-02بين الملل

واکنش کی یف به حملات اخیر روسیه: غرب در ارسال کمک ها تعجیل کند


وزیر امور خارجه اوکراین با اشاره به تشدید حملات روسیه، خواستار تسریع در دریافت کمک های تسلیحاتی غرب شده و گفت غرب باید برای حمایت از اوکراین، - از دارایی های مسدود شده روسیه استفاده کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در واکنش به حمله امروز (سه شنبه) روسیه نوشت: از همه کشورها می خواهیم این حمله را محکوم کرده و اقدامی قاطع اتخاذ کنند.

این مقام اوکراینی در ادامه با بیان اینکه غرب باید در ارسال سامانه های پدافند هوایی و مهمات بیشتر به اوکراین تعجیل کرده و تمامی انواع پهپادها را در اختیار این کشور قرار دهد، گفت که مقامات غربی باید موشک هایی با برد بیشتر از 300 کیلومتر به اوکراین بفرستند.

در حال حاضر دو مسئله کلیدی، کمک های ارسالی به اوکراین را با مشکل بزرگی مواجه کرده است.

مجارستان که بسته کمکی اتحادیه اروپا به اوکراین را وتو کرده و دیگری جمهوری خواهان کنگره ایالات متحده که با ارسال کمک ها به اوکراین مخالف هستند.

با آغاز جنگی تازه در غزه، اوکراین که نتوانست در ضدحمله پر سر و صدای خود دستاورد چندانی داشته باشد حالا به دنبال احیای جریان حمایت های نظامی غرب است؛ کمک هایی که به اذعان مقامات اوکراینی ادامه جنگ بدون آن ها برای کی یف ناممکن خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش کی یف به حملات اخیر روسیه: غرب در ارسال کمک ها تعجیل کند

واکنش کی یف به حملات اخیر روسیه: غرب در ارسال کمک ها تعجیل کند