مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 دی 1402 ساعت 15:352024-01-11سياسي

حسینی بوشهری: نظام جمهوری اسلامی بر پایه عمل به آموزه های قرآن استوار است


رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی بر پایه عمل به آموزه های قرآن استوار شد و بارها رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما در مسیر حرکت به سمت پیاده شدن احکام اسلام در جامعه هستیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از مصحف خطی جمعی از بانوان خوشنویس سراسر کشور که پیش از ظهر امروز در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد با بیان اینکه نگه داشتن حرمت قرآن موجب محبوب شدن انسان در نزد پروردگار می شود اظهار کرد: یکی از موارد حفظ حرمت قرآن کتابت آن با خط زیباست که به ماندگاری قران کمک می کند.

وی با بیان اینکه از آغاز نزول قرآن حافظان و کاتبان قرآن به حفظ قرآن کمک کردند، افزود: امروز نیز حفظ و کتابت قرآن باعث عجین شدن و انس با قرآن می شود و انس با قرآن خواه ناخواه در وجود انسان آثار مثبت زیادی می گذارد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه کتابت قرآن را آغاز یک راه برای رسیدن به یک مقصد بزرگ دانست و افزود: هدف همه فعالیت های قرآنی از کتابت گرفته تا تلاوت، استماع، حفظ و تدبر در قرآن برای این است که بتوانیم به قرآن عمل کنیم و قرآن در زندگی ما نقش آفرین باشد.

وی مهجوریت قرآن را به معنای عمل نکردن به قرآن دانست و گفت: اینکه قران به نقل از پیامبر (ص) می فرماید إِنَّ قَوْمِی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسینی بوشهری: نظام جمهوری اسلامی بر پایه عمل به آموزه های قرآن استوار است

حسینی بوشهری: نظام جمهوری اسلامی بر پایه عمل به آموزه های قرآن استوار است