مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 11 دی 1402 ساعت 10:052024-01-01اقتصادي

نرخ فرونشست ایران پنج برابر میانگین جهانی است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی جاویدانه افزود: در میان حوادث طبیعی، اتفاقاتی مانند سیل و زلزله در یک لحظه رخ می دهند، تاثیر می گذارند و تمام می شوند، - رییس سازمان نقشه برداری کشور متوسط نرخ فرونشست ایران را پنج برابر میانگین جهانی عنوان کرد و گفت: اکنون نرخ متوسط جهانی فرونشست زمین اگر سه سانتی متر باشد، متوسط در ایران به 15 سانتی متر می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی جاویدانه افزود: در میان حوادث طبیعی، اتفاقاتی مانند سیل و زلزله در یک لحظه رخ می دهند، تاثیر می گذارند و تمام می شوند، اما در مورد بحرانی مانند فرونشست صحبت از کاهش چند سانتی متری سطح وسیعی از آب های زیر زمینی در سال است و این رقم تاثیر خود را نشان نمی دهد.

وی یادآورشد: مهمترین علت فرونشست برداشت بی رویه از آب های زیر زمینی است و در صورت وقوع غیرقابل جبران محسوب می شود و حتی به گفته زمین شناسان دوره بازیابی آن به 10 ها هزار سال می رسد.

جاویدانه اظهارداشت: گاه نرخ فرونشست کاهش پیدا می کند، چون به تدریج خاک تحول خود را از دست می دهد تا تمام شود که خود الزاما اتفاق خوبی نیست و غیر قابل جبران است.

برای نخستین بار در اوایل دهه 80 اولین نمود های فرونشست مشاهده شدرییس سازمان نقشه برداری کشور با بیان اینکه این سازمان وظیفه مستندسازی عرصه و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ فرونشست ایران پنج برابر میانگین جهانی است

نرخ فرونشست ایران پنج برابر میانگین جهانی است