مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 دی 1402 ساعت 23:202024-01-09اقتصادي

افزایش 80 درصدی کشت پنبه در استان اردبیل


رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل گفت: کشت پنبه در استان اردبیل از زمان روی کارآمدن دولت سیزدهم 80 درصد بیشتر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل، کمال شهبازی با بیان اینکه مغان یکی از قطب های مهم کشت و تولید پنبه در کشور است، اظهار کرد: در پنج سال اخیر اراضی زیر کشت پنبه در استان اردبیل حدود 8 برابر افزایش یافته به طوری که سالانه حدود 60 هزار تُن وش پنبه در استان اردبیل تولید می شود.

وی افزود: سطح زیر کشت پنبه در استان اردبیل طی سال های اخیر افزایش 80 درصدی پیدا کرده است.

معرفی ارقام جدید و پر محصول، افزایش قیمت خرید تضمینی و برداشت مکانیزه از عوامل مهم افزایش سطح زیر کشت پنبه در استان اردبیل است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل تصریح کرد: ارقام جدیدی که در سال های اخیر معرفی شده اند دارای خصوصیات برتری از جمله افزایش عملکرد وش تا یک هزار و 250 کیلوگرم بیشتر از ارقام قبلی، طول الیاف بیشتر نسبت به رقم تجارتی مهر، زودرسی 40 درصد بیش از رقم تجاری ورامین هستند.

شهبازی با بیان اینکه ارقام گلستان، ارمغان، لطیف، ساجدی طی سال های اخیر توسط موسسه تحقیقات پنبه و با مشارکت محققان مرکز تحقیقات و آم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 80 درصدی کشت پنبه در استان اردبیل

افزایش 80 درصدی کشت پنبه در استان اردبیل