مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 11:552023-12-31فرهنگي

دومین نمایشگاه دست آفریده های هنر ایرانی در سنندج برگزار شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: دومین نمایشگاه دست آفریده های هنر ایرانی با شعار «هنر ماندگار ایرانی» به همت سازمان بسیج هنرمندان و مرکز مقاومت بسیج میراث فرهنگی، - ایسنا/کردستان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: دومین نمایشگاه دست آفریده های هنر ایرانی با شعار هنر ماندگار ایرانی به همت سازمان بسیج هنرمندان و مرکز مقاومت بسیج میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در خانه کرد سنندج برپا شد.

منصور مهرزاد امروز (یکشنبه، 10 دی ماه) در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: جشنواره و نمایشگاه دست آفریده های هنر ایرانی برای دومین بار توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در قالب محصولات و تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود.

او ادامه داد: با اعلام فراخوان این جشنواره، 90 نفر از هنرمندان کردستانی صنایع دستی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از بازبینی، آثار 45 هنرمند به مرحله استانی راه پیدا کرد.

وی با بیان اینکه گلیم بافی، صنایع چرم، نازک کاری، البسه محلی، کلاش بافی، ارغوان بافی و میناکاری از جمله رشته های منتخب شده در این جشنواره برای حضور در نمایشگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین نمایشگاه دست آفریده های هنر ایرانی در سنندج برگزار شد

دومین نمایشگاه دست آفریده های هنر ایرانی در سنندج برگزار شد