مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 15:402023-12-23سياسي

طرح تلافی جویانه جمهوریخواهان برای رد صلاحیت بایدن در سه ایالت


قانونگذاران جمهوریخواه سه ایالت آمریکا از برنامه خود برای کنار گذاشتن جو بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این سه ایالت خبر دادند.

- قانونگذاران جمهوریخواه سه ایالت آمریکا از برنامه خود برای کنار گذاشتن جو بایدن از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در این سه ایالت خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آرون برنستاین، قانونگذار جمهوریخواه در مجلس نمایندگان ایالت پنسیلوانیا، کوری مک گار، قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالت آریزونا و چارلیس بیرد، قانونگذار جمهوریخواه مجلس نمایندگان ایالت جورجیا در یک بیانیه مشترک برنامه خود را برای حذف نام جو بایدن از رقابت انتخابات سراسری سال 2024 در این سه ایالت اعلام کردند.

به نوشته پایگاه آمریکایی نیوزویک، این اقدام بعد از آن صورت می گیرد که اخیرا دادگاه عالی ایالت کلرادو با رای چهار به سه تصمیم گرفت صلاحت دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا که هم اکنون بر طبق نظرسنجی ها در رقابت مقدماتی جمهوریخواهان برتری قاطعی دارد برای شرکت در رقابت انتخابات مقدماتی در این ایالت را رد کند.

این حکم علیه ترامپ با استناد به متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا صادر شد؛ متممی که بر مبنای آن مقام هایی که یک بار سوگند به قانون اساسی خورده باشند و بعدا در شورش دست داشته باشند، از مناصب دولتی در آین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تلافی جویانه جمهوریخواهان برای رد صلاحیت بایدن در سه ایالت

طرح تلافی جویانه جمهوریخواهان برای رد صلاحیت بایدن در سه ایالت