مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 30 دی 1402 ساعت 10:552024-01-20فناوري

برخورد بی تعارف ترکیه برای حفظ حاکمیت مجازی؛ وی پی ان ها فیلتر شدند


ترکیه در آستانه انتخابات مهم، دسترسی به 17 فراهم کننده سرویس وی پی ان در این کشور را مسدود کرد.

- برخورد بی تعارف ترکیه برای حفظ حاکمیت مجازی؛ وی پی ان ها فیلتر شدند ترکیه در آستانه انتخابات مهم، دسترسی به 17 فراهم کننده سرویس وی پی ان در این کشور را مسدود کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با اقدام رگولاتور مخابرات ترکیه برای ممنوع کردن تعدادی از محبوب ترین اپلیکیشن های وی پی ان، مخاطبان ترکیه راه دیگری را برای وبگردی ناشناس از دست می دهند.

ترکیه مدت هاست که کنترل شدیدی روی فضای اینترنت اعمال می کند.

نهادهای نظارتی این کشور به طور معمول دسترسی به وب سایت های مستهجن را مسدود کرده و شاید مهم تر از آن، دسترسی به سایت های خبری منتقد رجب طیب اردوغان، رییس جمهور این کشور و همچنین پلتفرم های آنلاین مخالف را محدود می کنند.

اکنون به نظر می رسد که آنکارا این محدودیت ها را به سطح جدیدی رسانده است و با الگوبرداری از کشورهای دیگر نظیر چین و روسیه، به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنتی دستور داده است تا دسترسی به بیش از ده ها سرویس وی پی ان را مسدود کنند.

وی پی ان ها، سرویس های ارزانی هستند که ترافیک اینترنتی کاربران را رمزگذاری کرده و به کاربران اجازه می دهند به شکل ناشناس به وب گردی پرداخته و مستقل از هر گونه محدودیت در کشور خود، هر محتوایی را که دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخورد بی تعارف ترکیه برای حفظ حاکمیت مجازی؛ وی پی ان ها فیلتر شدند

برخورد بی تعارف ترکیه برای حفظ حاکمیت مجازی؛ وی پی ان ها فیلتر شدند