مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 10 دی 1402 ساعت 08:502023-12-31اقتصادي

کشت زعفران در زنجان و فرصتی که باید از آن بهره برد


مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: 45 هکتار مزرعه زعفران در شهرستان ماه نشان وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده شاهد توسعه این بخش باشیم.

- ایسنا/زنجان مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: 45 هکتار مزرعه زعفران در شهرستان ماه نشان وجود دارد که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده شاهد توسعه این بخش باشیم.

شهلا پارسه در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه امروزه اهمیت گیاهان دارویی و شناساندن نقش حیاتی آن ها در پیشبرد اهداف ملی، منطقه ای و جهانی برای تحقق سلامت، خودکفایی دارویی، ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی بر کسی پوشیده نیست و کشت زعفران نیز در این دایره قرار دارد، اظهار کرد: مجموع مزارع بارور و غیربارور زعفران استان زنجان، 156 هکتار است.

وی با اشاره به تاریخ برداشت زعفران، تصریح کرد: امسال و در زمان کشت بیش از 17 هکتار توسعه سطح زیر کشت زعفران انجام شد که در این میان شهرستان ماه نشان بیشترین سطح کشت در استان یعنی 45 هکتار را دارا بود.

این مسئول اذعان کرد: سال گذشته میزان تولید زعفران 400 کیلوگرم بود و پیش بینی می شود امسال نیز همین مقدار برداشت و روانه بازار شود.

مجری طرح گیاهان دارویی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به میانگین تولید استان در مقایسه با سایر استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت زعفران در زنجان و فرصتی که باید از آن بهره برد

کشت زعفران در زنجان و فرصتی که باید از آن بهره برد