مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 دی 1402 ساعت 12:252024-01-02پزشكي

پیشگیری از سقط جنایی جنین، راهکاری برای مدیریت صحیح چالش جمعیتی پیش رو


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به صدا درآمدن زنگ خطر کاهش جمعیت جوان در کشور، پیشگیری از سقط جنایی جنین را راهکاری برای مدیریت صحیح چالش جمعیتی پیش رو دانست.

- ایسنا/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به صدا درآمدن زنگ خطر کاهش جمعیت جوان در کشور، پیشگیری از سقط جنایی جنین را راهکاری برای مدیریت صحیح چالش جمعیتی پیش رو دانست.

عباس رضاییان زاده امروز، 12 دی ماه با حضور در دوره آموزشی حمایت از حیات جنین در شیراز، گفت: در حال حاضر کشور در برهه پنجره جمعیتی قرار گرفته است و بهره مندی از این فرصت، مستلزم مدیریت صحیح تمام ظرفیت ها و چالش هاست تا مسیر برای سازندگی، شکوفایی و بالندگی آینده کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه سقط به معنی پایان حاملگی پیش از توانایی جنین برای زنده ماندن در محیط خارج از رحم مادر است، افزود: سقط یا به صورت خود به خودی و دلایل غیر ارادی رخ می دهد و یا به صورت عمدی یا القا شده انجام می شود.

رضاییان زاده با تصریح اینکه انجام مراقبت های پیش و حین دوران بارداری در مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی می تواند در کاهش موارد سقط خود به خودی موثر باشد، ادامه داد: در برخی موارد، سقط درمانی است و برای نجات جان مادر و پیشگیری از تولد نوزادی با شرایط غیرقابل علاج یا عدم تداوم حیات آن پیش ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشگیری از سقط جنایی جنین، راهکاری برای مدیریت صحیح چالش جمعیتی پیش رو

پیشگیری از سقط جنایی جنین، راهکاری برای مدیریت صحیح چالش جمعیتی پیش رو