مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 28 دی 1402 ساعت 09:352024-01-18بين الملل

آمریکا دیگر دشمن شماره یک «کیم» نیست


رهبر کره شمالی گفته است که این کشور قانون اساسی خود را بازنویسی کرده و کره جنوبی را به عنوان دشمن اصلی خود در نظر خواهد گرفت؛ امری که به آغاز فصلی جدید و خطرناک در روابط دو کشور منجر می شود.

- کره شمالی با اعلام کره جنوبی به عنوان دشمن شماره یک خود، به ده ها سال تلاش برای اتحاد دو کره خاتمه داده و احتمال وقوع درگیری میان این دو کشور را به شکلی کم سابقه افزایش داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی درباره تشدید تنش ها میان پیونگ یانگ و سئول نوشته است: رهبر کره شمالی گفته است که این کشور قانون اساسی خود را بازنویسی کرده و کره جنوبی را به عنوان دشمن اصلی خود در نظر خواهد گرفت؛ امری که به آغاز فصلی جدید و خطرناک در روابط دو کشور منجر می شود.

پدر و پدربزرگ کیم جونگ اون در دوران رهبری خود، ضمن اعلام آمادگی برای ورود به جنگ با کره جنوبی، به دنبال اتحاد صلح آمیز با این کشور بودند؛ اما تصمیم اخیر پیونگ یانگ خط پایانی بر این سیاست خواهد بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازوال استریت ژورنال، این تغییر عمده در سیاست کره شمالی، روابط دو کره را وارد قلمروی ناشناخته می کند که در آن هر دو کشور توجه بیشتری به تسلیحاتی نظامی خواهند داشت.

کره شمالی به چین و روسیه نزدیک تر شده و گزارش هایی مبنی بر حمایت نظامی این کشور از مسکو در جنگ با اوکراین منتشر ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا دیگر دشمن شماره یک «کیم» نیست

آمریکا دیگر دشمن شماره یک «کیم» نیست