مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 دی 1402 ساعت 11:152024-01-08اقتصادي

شکست پروژه عرضه خودرو با نرخ آزاد ؛ سود تولید و مصرف کننده در بازار رقابتی


یکی دو روز پیش برخی قطعه سازان با همکاری برخی رسانه ها تلاش کردند شایعه تصویب فروش خودرو توسط خودروساز با قیمت بازار را منتشر کنند اما با تکذیب به موقع این موضوع از سوی دستیار معاون اول رییس جمهور، - گروه اقتصادی خبرگزاری فارس: اصلاح دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری شواری رقابت دقیقا چند روز پس از اینکه منوچهر منطقی معاون وزیر صمت اعلام کرد قیمت گذاری خودرو به خودروساز واگذار می شود ، انجام شد.

براساس اصلاحاتی که در مصوبه 543 شورای رقابت در خصوص تنظیم بازار خودروی سواری صورت گرفت، مقرر شد از این پس نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی باشد و وزارت صمت نیز مکلف شد قیمت های محاسبه شده توسط سازمان حمایت را راسا ابلاغ کند و چنانچه شورای رقابت در نحوه اجرا، شاهد ایراد باشد، ورود کند.

  به دنبال این تغییرات در مصوبه 543 (دستورالعمل تنظیم بازار خودرو سواری) مباحثی در رابطه با تغییر متولی قیمت گذاری خودرو و پیرو آن مباحثی در مورد اختیار دادن به خودروسازان برای فروش خودرو به قیمت حاشیه بازار آزاد و دادن مجوز مشروط به خودروسازان برای افزایش قیمت مطرح شد.

    * ادعای دبیر انجمن خودروسازان مبنی بر اخذ مجوز عرضه خودرو به قیمت حاشیه بازار موضوع فروش خودرو به قیمت 5 درصد کمتر از حاشیه بازار از آنجا شروع شد که مازیار بیگلو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکست پروژه عرضه خودرو با نرخ آزاد ؛ سود تولید و مصرف کننده در بازار رقابتی

شکست پروژه عرضه خودرو با نرخ آزاد ؛ سود تولید و مصرف کننده در بازار رقابتی