مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 دی 1402 ساعت 18:552023-12-22پزشكي

پس از 60 سال یک آنتی بیوتیک جدید کشف شد


باکتری «استافیلوکوکوس اورئوس» که به شدت در مقابل دارو ها مقاوم است، سالانه هزاران نفر را در سراسر جهان می کشد و به همین دلیل کشف این آنتی بیوتیک ، - باکتری استافیلوکوکوس اورئوس که به شدت در مقابل دارو ها مقاوم است، سالانه هزاران نفر را در سراسر جهان می کشد و به همین دلیل کشف این آنتی بیوتیک ، یک نقطه عطف در مبارزه با مقاومت باکتری ها محسوب می شود.

هوش مصنوعی در حال ایجاد تحولاتی اساسی در علم پزشکی است و در یکی از آخرین موفقیت ها، دانشمندان توانستند پس از 60 سال دسته جدیدی از آنتی بیوتیک ها را کشف کنند که قادر به از بین بردن باکتری استافیلوکوکوس اورئوس یا به اختصار (MRSA) است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورونیوز، این باکتری که به شدت در مقابل دارو ها مقاوم است، سالانه هزاران نفر را در سراسر جهان می کشد و به همین دلیل کشف این آنتی بیوتیک، یک نقطه عطف در مبارزه با مقاومت باکتری ها محسوب می شود.

  جیمز کالینز، استاد مهندسی پزشکی در موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و یکی از اعضای تیم تحقیق می گوید: ایده کار این بود که توانایی مدل های [هوش مصنوعی]برای پیش بینی اینکه برخی مولکول ها آنتی بیوتیک های خوبی هستند، ارزیابی شود.

استفاده از دانش هوش مصنوعی باعث می شود که هم در زمان و هم در منابع صرفه جویی شود و تجزیه و تحلیل باکتری ها و ساختار شیمیایی آن ها را نیز به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پس از 60 سال یک آنتی بیوتیک جدید کشف شد

پس از 60 سال یک آنتی بیوتیک جدید کشف شد