مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 14:502024-01-17اقتصادي

امکان استفاده بیشتر از تون ماهیان در مصارف غیرکنسروی


مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات گفت: بخشی از محصول تون ماهیان روانه کارخانجات کنسرو تن می شود اما این محصول ظرفیت دارد که با فرآوری مناسب و ارتقاء ارزش افزوده برای مصرف تازه خوری و صادرات نیز استفاده شود.

- مدیرکل دفتر امور صید و صیادی سازمان شیلات گفت: بخشی از محصول تون ماهیان روانه کارخانجات کنسرو تن می شود اما این محصول ظرفیت دارد که با فرآوری مناسب و ارتقاء ارزش افزوده برای مصرف تازه خوری و صادرات نیز استفاده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رضا عباسپور نادری در نشست خبری همایش ماهیگیری مسئولانه با تاکید بر زنجیره ارزش تون ماهیان با بیان اینکه میزان صید سال گذشته از دریای عمان و خلیج فارس751 هزار تن بوده است، گفت: از این میزان صید 345 هزار تن به انواع ماهیان سطح زی درشت اختصاص پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه حدود 290 هزار تن از حجم صید ماهی در کشور مربوط به خانواده تون ماهیان و شبه تون ماهیان می شود، اظهار کرد: اقتصاد و معیشت بخش زیادی از مردم محلی و ساحل نشینان در سواحل جنوبی کشور به صید تون ماهیان وابسته است، افزود: وضعیت ایران در بهره برداری از تون ماهیان در دریای عمان و صیدگاه اقیانوس هند در وضعیت مناسبی بوده و این فرصتی را برای ما ایجاد کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان استفاده بیشتر از تون ماهیان در مصارف غیرکنسروی

امکان استفاده بیشتر از تون ماهیان در مصارف غیرکنسروی