مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 دی 1402 ساعت 14:152023-12-29سياسي

نگاهی به حماسه سازان نهم دی ماه 57 در تربت حیدریه


نهم دی ماه 57، آغازگر انقلاب اسلامی از تربت حیدریه بود که با تقدیم 9 شهید در این روز آغاز شد و این خون ها سبب شد مردم دلیر و ولایی تربت حیدریه بیش از پیش عزم خود را برای براندازی حکومت پهلوی جمع کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تربت حیدریه ،در تاریخ مبارزات مردم ایران نام انقلاب اسلامی و پیروزی آن در 22 بهمن سال 57 خیلی ارزشمند بوده و هست، اما نکته مهم و متأسفانه محجور مانده آنکه بدانیم قبل از پیروزی این انقلاب بزرگ، در گوشه ای از این مرز و بوم و البته به طور دقیق تر 43 روز پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مردم انقلابی و غیور تربت حیدریه در 9 دی همان سال، کار عوامل رژیم را در منطقه خود یکسره کرده بودند.

در نهم دی ماه 57 تربت حیدریه حماسه آفرینانی داشت که توانستند با محوریت روحانیت در به زیر کشیدن مجسمه شاه خائن 43 روز زودتر از دیگر شهر های کشور افتخار آفرینی کنند، مردم ولایی و خط شکن تربت حیدریه در نهم دی ماه 57 علیه حکومت منحوس پهلوی قیام و آن را سرنگون کردند.

این حادثه بزرگ تاریخی به گونه ای بود که رهبر فرزانه انقلاب با توجه به شناخت قبلی از تربت حیدریه فرمودند: شما مردم تربت حیدریه در سایه وحدت بود که توانستید قبل از همه شهر های کشور در این شهر دست ایادی رژیم پهلوی را در سال 57 قطع کنید و خودتان شهرتان را اداره کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به حماسه سازان نهم دی ماه 57 در تربت حیدریه

نگاهی به حماسه سازان نهم دی ماه 57 در تربت حیدریه