مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 دی 1402 ساعت 08:102024-01-15اقتصادي

فارس چهارمین استان کشور از نظر میزان مشارکت در تولید برق از انرژی های تجدید پذیر


مدیر دفتر خدمات مشترکین و مصرف برق منطقه ای فارس گفت: استان فارس پس از استان های قزوین، کرمان و یزد با سهم 15 درصدر از تولید برق خورشیدی کشور در جایگاه چهارم قرار دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز،  استان فارس با برخورداری از منابع طبیعی  تأمین کننده بخش قابل توجهی از انرژی پاک در سطح کشور است است به گونه ای 15 درصد از تولید برق خورشیدی کشور در استان فارس تولید میشود.

مدیر دفتر خدمات مشترکین و مصرف برق منطقه ای فارس در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: استفاده از نیروی پاک با توجه به مزایای ملی و بین المللی در دستور کار بسیاری از کشورهاست و خوشبختانه با توجه به اقلیم فارس توانسته این در این زمینه پیشرو باشیم.

سیاوش چترسیماب اظهار داشت: استفاده از نیروی پاک به دلیل مزایای که دارد مورد توجه بسیاری از کشور های جهان بوده است که از جمله این مزایای می توان به ،کاهش تولید گازهای گلخانه ای و جلوگیری از گرم شدن بیشتر زمین و آسیب به لایه ازون و مشکلات مربوطه، صرفه جویی در مصرف سوخت های فسیلی، صرفه جویی در مصرف آب، عدم انتشار آلاینده های محلی از جمله  SPM، NOx ، SOx و .

اشاره کرد او ادامه داد: همچنین استفاده از یک منبع انرژی پایدار بدون نیاز به مواد اولیه انرژی و استفاده از یک منبع انرژی قابل استفاده در مبحث پدافند غیر عامل از دیگر مزیت ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس چهارمین استان کشور از نظر میزان مشارکت در تولید برق از انرژی های تجدید پذیر

فارس چهارمین استان کشور از نظر میزان مشارکت در تولید برق از انرژی های تجدید پذیر