مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 13:552024-01-14ورزشي

اشتراک قومیتی خراسان شمالی و ترکمنستان می تواند عامل پیشرفت هر دو منطقه شود


اشتراکات قومیتی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان می تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه ها به زودی رخ دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، محمدرضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی، صبح امروز در نشست با سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ترکمنستان اظهارکرد: با شناخت میدانی از خراسان شمالی بازگشایی گذر مرزی رخ دهد تا نقشه راهی برای توسعه ارتباطات بیشتر با استان آخال ترکمنستان فراهم شود.

وی گفت: اشتراکات قومیتی خراسان شمالی با کشور ترکمنستان می تواند مسیری برای توسعه و پیشرفت قلمداد شود که امیدواریم این اتفاقات خوشایند در همه حوزه ها به زودی رخ دهد.

ناصر فخرموحدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی افزود: در 25 خرداد 1401 تفاهم نامه ای بین خراسان شمالی و استان آخال ترکمنستان در زمینه های تجارت، صنعت، بهداشت، محیط زیست، ورزش و دانشگاه منعقد شد تا نقشه راهی برای توسعه تجارت خارجی قلمداد شود.

وی با بیان اینکه ده درصد صادرات استان به کشور ترکمنستان اختصاص یافته است، بیان داشت: باتوجه به اینکه اشتراکات قومیتی با کشور ترکمنستان داریم بازگشایی بازارچه مرزی می تواند منجر به تحول اقتصاد، سلامت و کشاورزی استان شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتراک قومیتی خراسان شمالی و ترکمنستان می تواند عامل پیشرفت هر دو منطقه شود

اشتراک قومیتی خراسان شمالی و ترکمنستان می تواند عامل پیشرفت هر دو منطقه شود