مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 دی 1402 ساعت 14:402023-12-25اقتصادي

نرخ جدید یا پایه جدید مالیاتی برای طلا فروشان وجود ندارد


مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات 25 درصد از طلا کذب است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان شرقی گفت: هیچ مالیات جدید یا افزایش نرخی در حوزه مالیات ستانی از صنف طلا وضع نشده و اخذ مالیات 25 درصد از طلا کذب است.

عیسی اورج زاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون، اصل طلا و جواهر و پلاتین به کار رفته در مصنوعات ساخته شده از فلزات مزبور معاف از مالیات بر ارزش افزوده است و تنها اجرت ساخت و سود فروشنده که سهم کوچکی از مبلغ پرداختی بابت خرید می باشد، مشمول ارزش افزوده است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ گونه مالیات جدیدی بر خریداران طلا نیز وضع نشده بلکه اصل طلا هم از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و از نظر سازمان مالیاتی ثبت کد ملی خریدار هنگام خرید طلا الزامی نیست.

اورج زاده گفت: تنها تکلیف قانونی که از قبل برای اعضای صنف طلا در نظر گرفته شده بود، این است که طلافروشان مصنوعات طلا و پلاتین بر اساس جزء 4 بند ب ماده 26 قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 1400 مکلف هستند که از اول دی 1402 به سامانه مودیان مالیاتی متصل شوند و صورتحساب های خرید و فروش طلا و جواهر را در این سامانه بارگذاری کنند و این در راستای الزام قانون تسهیل کسب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ جدید یا پایه جدید مالیاتی برای طلا فروشان وجود ندارد

نرخ جدید یا پایه جدید مالیاتی برای طلا فروشان وجود ندارد