مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 دی 1402 ساعت 11:302024-01-14دانش

دستگاه ایرانی پایش ایستگاهی آلاینده های هوا در راه ترکیه و عراق


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان فن پایا در سال 1390 تحت عنوان «گروه پژوهشی فناوری های کنترل آلودگی هوا» به عنوان یک گروه پژوهشی خودگردان (استاد محور) در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

- یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید دستگاه پایش ایستگاهی آلاینده های هوای محیط با یک دهم قیمت نمونه های مشابه خارجی شده و قرار است به ترکیه و عراق صادر شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان فن پایا در سال 1390 تحت عنوان گروه پژوهشی فناوری های کنترل آلودگی هوا به عنوان یک گروه پژوهشی خودگردان (استاد محور) در دانشگاه تهران راه اندازی شد.

پس از سه سال فعالیت به دلیل برخی محدودیت ها، فعالیت خود را از سال 1394 در قالب یک شرکت خصوصی در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آغاز کرد.

با توجه به سوابق قبلی و پتانسیل اولیه توانست در مدت کوتاهی محصولات دانش بنیان خود را در حوزه پایش (اندازه گیری) آلاینده های محیط زیست به ویژه در بخش هوا به تولید انبوه رساند به طوری که در حال حاضر 11 محصول دانش بنیان تجاری شده را تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه ایرانی پایش ایستگاهی آلاینده های هوا در راه ترکیه و عراق

دستگاه ایرانی پایش ایستگاهی آلاینده های هوا در راه ترکیه و عراق