مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 دی 1402 ساعت 14:052024-01-17سياسي

میرتاج الدینی: باید با تعامل مجلس و دولت بودجه سال آینده بدون کسری بسته شود


عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 با تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس برای تصویب و نهایی کردن بودجه سال آینده گفت: باید تلاش شود که مصوبات نهایی مجلس باعث کسری بودجه نشود که این در گرو تعامل دولت و مجلس است.

- عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1403 با تاکید بر لزوم تعامل دولت و مجلس برای تصویب و نهایی کردن بودجه سال آینده گفت: باید تلاش شود که مصوبات نهایی مجلس باعث کسری بودجه نشود که این در گرو تعامل دولت و مجلس است.

محمدرضا میرتاج الدینی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از ویژگی های بودجه 1402 کاهش تراز عملیاتی بود که 30 درصد کمتر شد که این با تعامل مجلس و دولت و برگزاری جلسات به دست آمد.

باید این رویکرد در سال آینده هم حفظ شود.

وی توضیح داد: اگر مصارف بالا رود و پیشنهاداتی باعث بار مالی جدیدی برای بودجه شود نتیجه آن کسری بیشتر خواهد بود پس باید منابع جدیدی برای مصارف تعریف کرد که نمونه آن افزایش حقوق مالکانه معادن است.

این عضو کمیسیون تلفیق بیان کرد: امیدواریم با تعامل مجلس و دولت و تلاش کمیسیون تلفیق تا جایی که امکان دارد برخی پیشنهادات که باعث بار مالی می شود به گونه ای در بودجه لحاظ شده که برای آن منابعی تعریف شود و در عین حال شاکله کلی بودجه هم حفظ شود تا در نهایت تغییرات در منابع و مصارف حدود پنج درصد باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میرتاج الدینی: باید با تعامل مجلس و دولت بودجه سال آینده بدون کسری بسته شود

میرتاج الدینی: باید با تعامل مجلس و دولت بودجه سال آینده بدون کسری بسته شود