مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 دی 1402 ساعت 19:502023-12-23اقتصادي

علت درخواست استراداد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی چه بود؟


بررسی ها نشان می دهد همپوشانی نسبی لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی با قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دلیل اصلی درخواست رییس جمهور برای استرداد این لایحه از مجلس شورای اسلامی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، هیات وزیران در اردیبهشت ماه به درخواست بانک مرکزی لایحه ای با عنوان تقویت اختیارات بانک مرکزی تصویب کرد و لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در اول خرداد ماه 1402 از سوی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.

هدف از این لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در حوزه مدیریت بازار ارز و جلوگیری از اختلال در این بازار بود اما این لایحه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار نگرفت.

  چند ماه بعد از ارسال این لایحه، طرح قانون بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که بعد از اصرار مجلس بر باقی ماندن موارد اختلافی با شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد، در اواخر آبان ماه به تصویب مجمع تشخیص مصحلت نظام رسید و رییس جمهور هم در 13 آذر ماه قانون بانک مرکزی را برای اجرا ابلاغ کرد.

بررسی مفاد این قانون نشان می دهد بخش زیادی از اختیارات مورد نظر در لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در قانون بانک مرکزی هم دیده شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت درخواست استراداد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی چه بود؟

علت درخواست استراداد لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی چه بود؟